Skip Navigation

Оберіть мову

Кут розвалу, кут поздовжнього нахилу шквореня і кут сходження на овальній трасі

Отримавши доступ до інформації інсайдерів NASCAR®, ви вже мали змогу побачити, як відбувається перевірка шин і коліс гоночних автомобілів NASCAR® після кожних перегонів. Ці перевірки гарантують, що кути установки коліс відрегульовані належним чином і оптимізовані для забезпечення максимального зчеплення з поверхнею дороги.

Але між вашим особистим автомобілем і гоночним автомобілем NASCAR® існую певна відмінність в тому, як мають бути повернені колеса (тобто кут розвалу, кут поздовжнього нахилу шквореня і кут сходження). Фактично ця відмінність є набагато значнішою в серії NASCAR®, оскільки зміна орієнтації коліс залежить від типу траси, на якій відбувається гонка.

Секрети трас NASCAR®

Перш ніж ми продовжимо, дозвольте коротко нагадати про те, що таке кут розвалу, кут поздовжнього нахилу шквореня і кут сходження:

  • Кут розвалу: негативний розвал допомагає збільшити зчеплення, особливо під час жорсткого проходження поворотів. Нульовий розвал викликає більш рівномірний знос шин, але він не дуже підходить для поворотів.
  • Кут поздовжнього нахилу шквореня: позитивний поздовжній нахил шквореня допомагає стабілізувати автомобіль на високих швидкостях, збільшуючи крен при поворотах і підвищуючи зусилля, потрібне для повороту рульового колеса.
  • Кут сходження: негативне або зворотне сходження збільшує маневреність, при цьому вхід в повороти для внутрішнього колеса стає більш агресивним. Менший радіус повороту внутрішнього колеса дозволяє автомобілю краще входити в поворот. Але це знижує стійкість автомобіля при русі по прямій. Позитивне сходження або збіжність передніх коліс ідеально підходить для руху по довгій прямій з декількома або плавними поворотами.

Перегони на овальній трасі

Перегони на овальній трасі відрізняються від водіння на всіх інших трасах NASCAR® (або водіння по дорозі у вашому особистому автомобілі). Водій завжди повертає в один бік замість того, щоб повертати вліво і вправо. Тому необхідно відповідним чином відрегулювати кути установки коліс для овальної гонки.

У перегонах NASCAR®, які проводяться на овальній трасі, гоночні автомобілі повертають лише в ліву сторону. Це означає, що праві колеса спрямовані завжди назовні, тому механіки NASCAR® використовують негативний розвал для них. Ліві колеса спрямовані всередину, тому для них використовують позитивний розвал. Поєднання позитивного і негативного розвалу забезпечує ідеальне проходження поворотів на овальній трасі, збільшуючи швидкість, зчеплення і стабільність автомобіля при повороті.

Наступним питанням, якому надається важливе значення, є використовуваний кут. Він залежить від декількох чинників, таких як віраж на трасі (тобто нахил всередину на поворотах). У таких випадках буває складно знайти потрібний баланс.

Якщо ми візьмемо за приклад змагання Euro NASCAR® Oval World Challenge, то траса в місті Тур має віраж із нахилом 9°. Отже гоночним автомобілям не потрібен занадто великий кут розвалу. Проте визначення правильного кута розвалу є непростим завданням. Якщо кут розвалу занадто малий, водій не отримує будь-яких переваг при поворотах. Якщо кут розвалу занадто великий, водій не отримує належного зчеплення з дорогою під час руху по прямій, що призводить до зниження прискорення і гальмівного зусилля, коли автомобіль не повертає. Надмірний кут розвалу також призводить до зносу нижніх кромок шин гоночного автомобіля під час руху по прямій, і може стати причиною розриву шини.

Що краще: вкрай обережно відноситися до кута розвалу або взагалі забути про обережність? Подивимося на результати перегонів NASCAR® Oval World Challenge, які розпочнуться 30 червня і 1 липня в місті Тур. Готові до неймовірного видовища?

Інсайдери NASCAR®

Подорожуйте разом з інсайдерами NASCAR®.

Відкрийте для себе світ інсайдерів NASCAR® та отримайте доступ до закулісної ексклюзивної інформації, неймовірних інтерв’ю з легендами і родоначальниками NASCAR®. Детальніше тут.

ПОВ’ЯЗАНІ СТАТТІ


Що таке NASCAR


Детальніше


Порівняння способів рульового керування: автомобілі та мотоцикли


Детальніше


Дізнайтеся все про регулювання кутів установки коліс


Детальніше


Фланцеві гайки з цинк-ламельним покриттям, синтетична змазка і металеві ущільнювальні кільця


Детальніше